Kom biologische landbouw ruiken, proeven en beleven bij Hoeve Doelwyck
Biologische boerderij, Hoeve Doelwyck, opent in samenwerking met Rotterdam de boer op! haar deuren in het weekend van 28 en 29 september. Kom langs en leer alles over deze bijzondere boerderij in de Hoeksche Waard. Er is van alles te doen (en te proeven) voor jong en oud.
Maak een rondje met de boer over het veld, pers sap van valappeltjes, luister naar interessante verhalen van de 'organic ambassador', leer meer van een roofvogelexpert en een bodemdeskundige, ontdek het lekkerste brood, laat je inspireren door kookdemonstraties en proef van allerhande lekkers.
In gesprek
Ook kun je in gesprek met de mensen die zorgen voor jouw eten. Praat over biodiversiteit, over wat natuurinclusief telen nu precies inhoudt, wat de meerwaarde is van biologisch en voor welke uitdagingen een biologisch boer soms komt te staan.
Boerderijwinkel
Natuurlijk is ook de boerderijwinkel geopend, zijn er diverse kinderactiviteiten en kun je tussen de bedrijven door genieten van koffie, thee en gebak op het terras, bij mooi weer buiten en anders in de rustieke boerenschuur. En vergeet vooral niet te genieten van de rust en de weidsheid van het Hoeksche Waardse polderlandschap!
Hoeve Doelwyck
Hoeve Doelwyck is een 400 jaar oude boerderij. Eigenaren Shaula en Matthijs Tak werken sinds 2000 biologisch. Op 60 hectare rondom de oude boerderij telen zij diverse biologische akkerbouwgewassen zoals aardappelen, uien, knolselderij en wortelen. In de bijbehorende hoogstamboomgaard groeien oude peren- en appelrassen en in de moestuin worden in de zomermaanden vollegronds groenten verbouwd voor de (web-)winkel en de groentepakketten.
Publiek is welkom op zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur en op zondag van 11.00 uur tot 16.00 uur.
Winkelmandje bepaalt natuur en landschap
Gedurende de maanden september en oktober zijn er meer open dagen bij boeren in de regio. Rotterdam de boer op! ondersteunt deze boeren met het organiseren van de activiteiten om zo samen met de deelnemende boeren, de consument bewuster te maken hoe zij met hun winkelmandje de natuur en het landschap in hun eigen leefomgeving kunnen beïnvloeden.
Dit is gesponsorde content
Meer nieuwtjes lezen?
Lees nog meer tips, achtergrondverhalen en nieuws over Rotterdam.