KFC en Banlieue introduceren capsule collectie mét iconische bucket
KFC en Banlieue introduceren capsule collectie mét iconische bucket
Al in 1972 werd de eerste Nederlandse vestiging van de Amerikaanse kipformule Kentucky Fried Chicken geopend aan de Bergweg. Nu gaat KFC voor het eerst in Nederland een samenwerking aan met een streetwear merk, het populaire Rotterdamse Banlieue.
De exclusieve collectie bestaat uit een iconische herbruikbare KFC + Banlieue bucket en KFC + Banlieue t-shirt. De samenwerking tussen KFC en Banlieue werd afgetrapt door de takeover van vijf KFC-restaurants. De restaurants in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag waren het spreekwoordelijke canvas van Rotterdamse graffiti-kunstenaar JEEJ. Hetzelfde ontwerp is terug te vinden op een herbruikbare KFC-bucket en t-shirts die de restaurantformule in samenwerking met fashionlabel Banlieue voor een gelimiteerde tijd uitbrengt. De shirts, die ook worden gedragen door de team members van de restaurants, zijn exclusief online te koop.
De opbrengsten van deze verkoop gaan naar de Banlieue Foundation. Deze stichting helpt mensen van alle leeftijden om hun plek te vinden in de samenleving. Door middel van sport, kunst en cultuur worden jongeren gestimuleerd om diverse uitlaatkleppen te verkennen en rolmodellen te ontmoeten.
Haute Friture Frikandellenfeest terug bij Van Zanten
De uittips van Nordin Maouli
Box Sociaal Rotterdam geopend op de 2e Middellandstraat
Rotterdam viert het Rotterdamse Jaar van de Vrouw
Eerste Design Biennale Rotterdam vindt plaats in februari
Nieuwe hotspots voor een hapje en drankje
Blijf op de hoogte
Pop uit je bubbel en ontvang wekelijks de laatste onvergetelijke tips en acties in je mailbox.
Cookies op de website van Uitagenda Rotterdam We gebruiken cookies waarmee we onze website en advertenties persoonlijker en relevanter maken. Als je niet akkoord gaat, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.