Spring naar hoofdinhoud

CELEST wordt het hoogtepunt van de Zalmhaven

Celest, geïnspireerd op het verhaal The Unparalleled Adventure of One Hans Pfaall (1835) van de wereldberoemde Amerikaanse schrijver Edgar Allan Poe, wordt de naam van het restaurant en cocktailbar op de 57ste verdieping van de Zalmhaven. Op bijna 200 meter hoogte biedt Celest een culinaire ervaring met een adembenemend uitzicht over Rotterdam.

Exploitant Magnicity, wereldleider in stedelijk toerisme op grote hoogte en onder meer ook bekend van de Euromast, onthult nog niet het hele ontwerp van de ervaring of het menu, maar licht wel een tip van de sluier op. Tegen het einde van 2024 worden bezoekers van Celest ondergedompeld in een buitengewone en ongeëvenaarde ervaring op 190 meter boven Rotterdam. Hiermee biedt Celest de hoogste culinaire beleving van de Benelux.

Reis naar de maan

Bij Celest kunnen bezoekers straks niet alleen genieten van culinaire hoogstaande gerechten, uitmuntende service en een verbluffend 360-graden uitzicht over Rotterdam. De ervaring in deze casual-chique en levendige plek wordt een meeslepende reis die al begint op de begane grond, zodra bezoekers de lift instappen en, net als Pfaall, de reis naar de maan afleggen.

Eenmaal op de 57ste verdieping aangekomen ontdekken bezoekers een betoverende sfeer in de vorm van een maanlandschap. Een etage hoger, op 190 meter waar het restaurantgedeelte komt, is het lichtspel tussen de zon en de aarde verweven in het ontwerp. Het interieur verandert van het koele noorderlicht geleidelijk naar de warme gloed van een ondergaande zon. Het is de wereld van de fictieve Rotterdammer Hans Pfaall, maar dan in een moderne setting, ontworpen door Doepel Strijkers Architecten. Das Buro houdt zich bezig met het ontwikkeling van de merkpositionering en -identiteit van Celest.

Trots en liefde

Het nieuwe concept in De Zalmhaven valt onder Magnicity. Zo wordt wat teruggedaan voor de regio, het vergroot de binding en biedt voordelen in de samenwerking. 

''Als geboren en getogen Rotterdammer wilde ik bij dit project zoveel mogelijk lokale partijen inschakelen,'' vertelt Dennis Vermeulen, general manager van het concept. ''De trots en liefde die wij voor onze stad voelen en het enthousiasme waarmee we dit project in onze eigen achtertuin aanvliegen, wil je ook zien bij de partners. Daarnaast is er zoveel kennis, ervaring, creativiteit en kwaliteit te vinden in de Maasstad dat het niet nodig is om partijen van buiten aan te stellen. Onze partners kennen de stad, mensen, cultuur en geschiedenis van Rotterdam en vertalen dit perfect naar een ontwerp rondom het interieur en de branding. Doordat de kantoren van onze partners zich op loopafstand van De Zalmhaven bevinden, kan je bovendien op ieder moment op locatie zelf of bij elkaar binnenstappen.''

Doepel Strijkers laat weten: ''Het is een eer om te mogen werken aan dit buitengewone project, op de meest verheven plek in het hart van Rotterdam.’ Das Buro'vervolgt: ''Fantastisch om voor dit icoon aan de slag te gaan. Het is mooi om als Rotterdams bureau bij te dragen aan de ontwikkeling van dit project met lokale roots en internationale uitstraling.''

 

Beeld: Fernando Guerra

Advertentie
Advertentie

Meer nieuwtjes lezen?

Lees nog meer tips, achtergrondverhalen en nieuws over Rotterdam.

Cookies op de website van Uitagenda Rotterdam
We gebruiken cookies waarmee we onze website en advertenties persoonlijker en relevanter maken. Als je niet akkoord gaat, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.